W przyszłym roku zmieni się siedziba Urzędu Gminy Chełmno. Nowy budynek został już kupiony

Box2 Wiadomości
fot. Łukasz Piecyk

Pracownicy Urzędu Gminy Chełmno już niedługo pożegnają się ze swoim dotychczasowym miejscem pracy. Dotychczasowa siedziba gminy nie dawała możliwości rozwoju, dlatego podjęto decyzję o przeprowadzce. Nowy budynek jest już własnością gminy i przeniesienie się do niego jest tylko kwestią czasu.

Aktualnie gminni urzędnicy swoje obowiązki wykonują w budynku przy ul. Dworcowej 1 w Chełmnie. Okazał się on jednak być za mały, by można było rozszerzać działalność na rzecz mieszkańców, co wobec stale rosnącej liczby zadań, jakie dokładane są na barki samorządów, mogłoby powodować problemy. Wraz z powiększaniem się zakresu obowiązków rośnie też zapotrzebowanie na przestrzeń do pracy – nowe biura, ale i nowych pracowników. W obecnej siedzibie taki rozwój byłby niemożliwy. Gminie udało się jednak wykorzystać okazję i nabyć budynek po Banku Spółdzielczym, bez drastycznego uderzania w budżet. Nowym miejscem pracy urzędników będzie obiekt mieszczący się przy ul. Dworcowej 5. Nie będzie to więc daleka przeprowadzka. 

REKLAMA

Nowy budynek skoncentruje pracowników jednostek podlegających urzędowi, co uprości załatwianie spraw przez mieszkańców.

To historyczny moment w dziejach gminy – przyznaje wójt Krzysztof Wypij. – Nowa siedziba pozwoli nam na zintegrowanie w jednym miejscu wszystkich instytucji gminnych, a mieszkańcy szybciej i sprawniej załatwią swoje sprawy. W jednym budynku będą wszyscy pracownicy urzędu oraz GOPS.

Wewnątrz znajdzie się również miejsce dla Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego, którego obecna siedziba mieści się w Stolnie. Związek odpowiedzialny jest za sprawy związane z gospodarką odpadami. 

Budynek po Banku Spółdzielczym stał się już własnością gminy Chełmno. Akt notarialny podpisali 30 lipca wójt Krzysztof Wypij oraz skarbnik Dorota Kowalska. Teraz budynek zostanie objęty pracami remontowymi i jeśli nie zmieni się sytuacja epidemiologiczna, urzędnicy do pracy w nowych warunkach przystąpią już w kwietniu przyszłego roku. Znaczna część kosztów zakupu nowego obiektu zostanie pokryta przez środki pochodzące ze sprzedaży obecnej siedziby. Pozostałą kwotę gmina Bankowi zapłaci w ratach, dlatego inwestycja nie będzie miała znaczącego wpływu na budżet.

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.