Zwiększono wydatki na Fundusz Drogowy. Powstanie Droga Zgody zamiast „trasy śmierci” na S10?

Box2 Wiadomości
fot. Łukasz Piecyk

Program Budowy Dróg Krajowych w Polsce zostanie wsparty dodatkową kwotą 21 mld zł. Budowa drogi ekspresowej S10 na odcinku Toruń – Bydgoszcz ma zostać zasilona dodatkowymi 2.8 mld zł. Trasa ma mieć długość ponad 50 km. Politycy PiS zapowiadają, że prace nad jej budową mają ruszyć w 2023 r.

We wtorek 16 czerwca działacze Prawa i Sprawiedliwości z województwa kujawsko-pomorskiego zorganizowali briefing prasowy. Na briefingu pojawili się minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, minister w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Łukasz Schreiber, poseł Tomasz Latos, posłanka Ewa Kozanecka, poseł Piotr Król oraz wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz. Poinformowali na nim o zwiększeniu limitu finansowego w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych.

REKLAMA

To radosny dzień. Rada Ministrów podjęła dziś decyzję, aby ze środków budżetowych wybudować drogę S10 na newralgicznym odcinku Bydgoszcz – Toruń – mówił minister Łukasz Schreiber. – Ta droga to strzał w dziesiątkę dla rozwoju naszego regionu.

Na briefingu głos zabrał także minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Poinformował, że limit finansowy na Krajowy Fundusz Drogowy został zwiększony do 164 mld zł. Zaproponował także, aby droga została nazwana Via Concordia, czyli Droga Zgody. To ma być – zdaniem ministra – symboliczny wyraz zgody pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą.

Via Concordia ma połączyć dwie stolice regionu i ma także stanowić potwierdzenie, że zgoda – między prezydentem, premierem, rządem – jest w stanie wygenerować dobre decyzje – podkreślał minister Andrzej Adamczyk.

Minister Adamczyk dodał, iż ma nadzieję, że przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony na przełomie roku 2020 i 2021 r. Umowa w systemie „projektuj i buduj” ma zostać podpisana w 2022 r. Plany PiS-u zakładają, że budowa rozpocznie się w pierwszej połowie 2023 r. Kierowcy, zgodnie z zapowiedziami, mają skorzystać z nowej i bezpiecznej drogi w 2025 r.

Przypominamy, że wcześniej realizacja trasy przewidziana była w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Kilka dni temu rząd podjął decyzję o sfinansowaniu inwestycji w całości z budżetu państwa.

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *