ZOZ w Łysomicach. Teleporada zamiast osobistej wizyty

Box1 Łysomice Wiadomości
fot. Łukasz Piecyk

Ośrodek zdrowia w Łysomicach nie pozostaje obojętny na panującą sytuację i rozprzestrzeniającą się epidemię koronawirusa. Konieczna była reorganizacja pracy lekarzy i pielęgniarek. Przyjmowanie pacjentów ograniczono do pilnych przypadków.

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łysomicach zapewnia opiekę medyczną mieszkańcom gminy już od 2000 r. W ramach ośrodka zdrowia funkcjonują przychodnie lekarzy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, gabinety pielęgniarek, punkty szczepień, poradnie ginekologiczno-położnicze oraz poradnie stomatologiczne. W obecnej sytuacji wszystkie jednostki podległe zakładowi musiały przeorganizować swoją pracę i tymczasowo zmienić zasady funkcjonowania. Chodzi o maksymalne ograniczenie bezpośrednich wizyt pacjentów, aby zgodnie z zaleceniami ministerialnymi ograniczyć ryzyko rozprzestrzenienia się choroby COVID-19. Działania podejmowane są w trosce o zdrowie nie tylko pacjentów, ale także służby medycznej, której gotowość do pracy jest szczególnie istotna w tak trudnym okresie.

REKLAMA

Tak jak wszystkie inne placówki, spotykają nas utrudnienia. Zakres udzielanych przez nas świadczeń zdrowotnych został ograniczony. Przyjmujemy tylko pilne, uzasadnione przypadki medyczne. Jednocześnie staramy się zapewnić bezpieczeństwo zdrowotne dla pacjentów, którzy korzystają z naszych usług – mówi lek. Tomasz Włodarski, kierownik ZOZ w Łysomicach.

Co się zmieniło? Przede wszystkim wszystkie zaplanowane wizyty w poradniach, w tym w przychodni stomatologicznej i ginekologiczno-położniczej, zostały odwołane na okres epidemii. Wizyty u lekarza POZ możliwe są tylko po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym z lekarzem. Poradnie funkcjonują obecnie w systemie teleporad. 

Staramy się, żeby kontakty z pacjentami były raczej telefoniczne. Edukujemy ich w tym względzie – informuje lek. Tomasz Włodarski.

Do budynku należy wchodzić dokładnie o wyznaczonej godzinie, bez czekania w środku i bez osób towarzyszących. Zapotrzebowanie na recepty oraz ich odbiór również należy załatwiać telefonicznie. Recepty generowane są w systemie, co jest znacznie łatwiejsze dzięki e-recepcie i możliwości telefonicznego przekazania pacjentowi kodu recepty. Na pobranie krwi również należy wcześniej zapisać się. Do odwołania zostało zawieszone wykonywanie szczepień oraz bilansów u dzieci i młodzieży. Zawieszona została także rejestracja bezpośrednia. Na przyszłe wizyty można umawiać się tylko drogą telefoniczną.

Działamy tylko dla doraźnych potrzeb. Reszta zadań musiała zostać odłożona w czasie – podsumowuje lek. Tomasz Włodarski.

fot. Łukasz Piecyk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *