W Łysomicach poznają tajniki kodowania!

Box2 Łysomice Region
Fot. nadesłane

Tablety, gry edukacyjne i trzy roboty Photon – Gminna Biblioteka Publiczna w Łysomicach otrzymała sprzęt do nauki podstaw programowania. Dzięki niemu dzieci i młodzież z regionu poznają tajniki kodowania.

Gminna placówka zakwalifikowała się do II edycji projektu „Kodowanie w bibliotece”. Projekt skierowany był do instytucji, które brały udział w II albo III rundzie Programu Rozwoju Bibliotek finansowanego przez Fundacje Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

– Dzięki nowoczesnemu sprzętowi będziemy mogli wprowadzić do swojej oferty nowatorskie działania edukacyjne, będące odpowiedzią na ważne potrzeby mieszkańców – informują przedstawiciele GBP w Łysomicach. – Tym samym rozszerzymy i rozwiniemy swoją działalność edukacyjną, pomagając młodym ludziom zdobywać przydatne umiejętności i być może przyczynimy się do odkrycia w swojej okolicy zdolnych młodych „koderów”!

W otrzymanego wyposażenia wchodzą:

  • trzy tablety,
  • trzy gry edukacyjne Scottie Go!,
  • trzy roboty Photon w wersji edukacyjnej (z dostępem do bazy scenariuszy) wraz z akcesoriami: matą edukacyjną, kompletem fiszek do ćwiczeń na macie oraz Magic Dongle do podłączenia Photona do komputera (po jednym Dongle na robota).

Jakie zalety niesie za sobą organizacja zajęć z kodowania?

Młodzież biorąca udział w zajęciach z kodowania z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu nauczy się myśleć logicznie i skuteczniej rozwiązywać problemy. Będą mogły odkryć lub rozwinąć swoje pasje oraz talenty, a także poznać towarzyszące kodowaniu programy. W dłuższej perspektywie zaś ich szansa na znalezienie pracy odpowiadającej zainteresowaniom wzrośnie.

Cały otrzymany sprzęt będzie krążył po bibliotekach gminy Łysomice, aby z dostępu do nauki programowania skorzystać mogło jak najwięcej osób. Harmonogram zajęć będzie dostępny na stronie internetowej biblioteki i na Facebooku.

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *